Voorwoord

Het derde seizoen van de beleidsperiode 2014-2018 ligt achter ons. We kijken terug op een roerig voetbaljaar, waarin de organisatie van de KNVB onder een vergrootglas lag en bestuurlijke perikelen de geboekte successen helaas soms overschaduwden. De Oranjevrouwen zorgden met hun geweldige prestatie voor een positief slotakkoord.

Voetbal is voor iedereen, zo luidt de titel van dit jaarverslag 2016/'17. Voor iedereen die wil voetballen, met welke achtergrond dan ook. Voor iedereen die zich wil ontwikkelen als trainer of scheidsrechter. Voor iedereen die als trouwe supporter achter zijn club of Oranje staat. Kortom, voor iedereen die van voetbal houdt.

In dit jaarverslag laten we het voetbal spreken. In tekst, maar vooral in beeld. Uiteraard kijken we met gemengde gevoelens terug op het voorbije seizoen, maar bovenal overheerst de tevredenheid dat we erin slagen elke week miljoenen mensen in beweging te brengen. We zijn trots op de mooie ontwikkelingen van het afgelopen seizoen: van de ontwikkelingen in het pupillenvoetbal tot de rol van videoarbitrage en van de Oranje Fandag tot alle inzet op het gebied van sportiviteit en respect. En ook trots op het feit dat de dienstverlening vanuit de KNVB onverminderd door is gegaan en zeer gewaardeerd wordt door de verenigingen.

We eindigen dit voetbalseizoen in euforie. Wat een geweldig Europees kampioenschap in eigen land hebben we achter de rug. We zijn trots op de OranjeLeeuwinnen, de staf, de vrijwilligers en iedereen die verder zijn steentje heeft bijgedragen om van WEURO 2017 een succes te maken.

Op naar meer mooie momenten, op naar een nieuw prachtig seizoen!

Met sportieve groet,

Directie KNVB