Voetbal is voor iedereen

Voetbal verbindt ons allemaal, zowel op het veld als op de tribune. Of je nu zelf voetbalt of graag wedstrijden kijkt: alle voetbalfans – van jong tot oud – willen simpelweg genieten van een potje voetbal of een mooie wedstrijd bezoeken, zonder dat huidskleur, religie of seksuele voorkeur een rol speelt. Voetbal is van iedereen en voor iedereen. Samen spreken we ons uit en zetten we een streep door discriminatie.

De KNVB is in oktober 2016 gastheer van een bijzondere bijeenkomst met tien Europese voetbalbonden, de UEFA en FARE (Football Against Racism in Europe). Op initiatief van de organisatie Heroes of Football ondertekenen alle aanwezigen een statement waarin zij zich sterk maken voor acceptatie van homoseksualiteit in het voetbal.

Match of the Day

In het amateurvoetbal blijft sportiviteit en respect een belangrijk onderwerp. In district Zuid II is het Symposium Match of the Day inmiddels een begrip. In samenwerking met Roda JC vindt dit seizoen de derde editie plaats, met als thema 'Sportiviteit & respect, nu en in de toekomst'. Samen zetten we ons in om een klimaat te creëren waarin iedereen zich welkom voelt.

WEURO 2017 laat meiden voetballen

Het meiden- en vrouwenvoetbal staat in aanloop naar het EK in eigen land extra in de picture. Zo zijn er side events, activiteiten en leuke acties zoals lespakketten voor basisscholen, het keepie uppie spel, speel je fit en voetbalfestivals. Daardoor vindt WEURO 2017 niet alleen plaats binnen de muren van de stadions, maar ook in de speelsteden zelf.

Diversiteit in
​​​​​​​de praktijk.